Sunday, September 1, 2013

September | via Tumblr

Masa, masa, masa.
Masa terlalu singkat. Sedangkan baru semalam aku rasa aku baru ingin mengenal erti dunia.
Tapi sekarang, aku sungguh dewasa.
Hidup dewasa, banyak mengajar aku erti kehidupan.
Kehidupan yang terpaksa aku tempuh walaupun sukar dihadapinya.

Aku sekarang bergelar pelajar SPM.
Aku sekarang tengah menduduki peperiksaan percubaan.
Aku harap aku boleh lakukan dengan segala ilmu yang ada di dada.
Aku perlu usaha lebih, ya mungkin terlalu lebih.

Aku ingin membalas segala jasa baik, pergorbanan ibu bapa aku selama ini,
Mampukah aku Ya Allah?
Bantulah aku, bimbinglah aku, tunjukkan lah aku jalanmu Ya Allah...
Aku yakin, aku boleh!

"Tapak kaki yang bersaiz 36 ini, berat yang 39kg ini dan tinggi 154cm akan terus berjuang dan melangkah sehingga hembusan terakhir aku"
"Doakan aku berjaya"